U238 Critical mass – a határsáv

A kritikus tömeg – irodalmi rendezvénysorozat Kárpátaljai irodalom kritikai megközelítésben A Szöveg és ami mögötte van Ki a kritikus, hogyan helyezkedik a laikussal szemben? Hol tart az irodalmiság Kárpátalján? Ki tartja el az irodalmat? Hol „ér véget” a szerző és hol kezdődik a mű? Mik a kárpátaljai irodalom klasszicizáló feltételei, hogyan alkot kánont a kisebbség? Alkalmanként meghívott előadók, kötetlen beszélgetések, tematikával és anélkül. Publikálásra előkészített feladatok. Szabadegyetem, kávéház-irodalom. Alkotói estek. Alkotói közösség - VAGY AMIT AKARTOK!

Friss topikok

  • olvasat: Selftest: Irodalmi és publicisztikai pályázat - folyamatos palyazatok.org/kameleon-online-szepirod... (2010.12.05. 15:39) Aktuális
  • Ms. Perc: Babits Mihály azt írja: „Gondolkodni és beszélni voltaképpen egy. Gondolkodás nem képzelhető el be... (2010.11.06. 14:36) Critical mass 2.5
  • Ms. Perc: Szerintem nagyon jó volt :) (2010.10.29. 10:03) Critical mass 1

Bíztató

olvasat 2010.10.25. 00:12

Bíztató ul

És Görömbei is eszik!

Drága barátom! Drága idegenek…

Olyan gatya ez, amilyet még nem hordtam, vagy ép csak egy kicsit. Vagy túl szűk, vagy koszos, de sehogyan sem PhD-s, még mindig nem az. Este van, és az előbb kezdődött el minden. Persze ez nem újdonság, vannak, akiknél sokszor kezdődnek a dolok, megint másoknál meg befejeződnek. Ezek a dolgok (csak én egyszerűsítek ilyen érthetően, hallottam ám már hatvan latin szóval is, meg az immanens pörlekedést Maris néni szája táján a szakirodalom kincseskalendáriomjáról) mind beleférnek egy nagy kosárba, amit a hipermarketeknél látni, aztán tologathatod őket, amíg bele nem gebedsz. No de ez a Görömbei, ez igazán a legtologatósabb professzor, pedig a miénk is megveszi a betevőjét, persze ő nem tologat semmit. Főleg engem nem, pedig próbáltam én felkéredzkedni a kosárba, még fél liter tejnek is áltszáztam magam, de ő csak nem aprított belém egy kis posztmodern zsemlehéjat.

Aztán meg ugye többen is volnánk, mi, kishitűek, akik örülünk a másoknak adott kölcsön miatt, hiszen kell, hogy a remény a kezdetekben, meg a végekben is ott legyen, mármint a kifli csücske valakinek egy egész világot ígér. Nekem persze fontos a másik orcája, bele is sandítok, de általában félve, nehogy meglássam a magam sandítását, jobb ezekre itthon rájönni, mint magyarázkodni. A szerencse persze nem szerelem, és a tolvajok minden hetedik dobásnál kimaradnak. Én úgy emlékszem duplát dobtam, ez most a második lépésem, épphogy csak a játéktéren, vagy azon kívül. Persze éhesen, meg szomjasan, hol vagyok én egy professzortól, hogy az evésre gondoljak, mikor Tolnai is olyan szépen ír a karfiolról, meg a szomszéd gyöngykereskedőről. A színek is olyan élénken vibrálnak.

Most, 5 év elteltével újra aktuális vagyok magam számára. Tologassuk egymást kissé nagyobb lendülettel!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://karpataljaiegyutt.blog.hu/api/trackback/id/tr412396461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása